Think Like a Monk by Jay Shetty - A Detailed Review of the Bestseller - BooxWorm

ජේ ෂෙට්ටි විසින් භික්‍ෂුවක් මෙන් සිතන්න - වැඩියෙන්ම අලෙවි වන දේ පිළිබඳ සවිස්තරාත්මක සමාලෝචනයක්

හැදින්වීම

Jay Shetty 2018 දී ඉන්දියාවේ වෛදික භික්ෂුවක් ලෙස ඔහුගේ වසරවලින් ලබාගත් ප්‍රඥාව බෙදා ගන්නා වෛරස් වීඩියෝ සහ පොඩ්කාස්ට් හරහා ස්වයං-උදව් දර්ශනයට පුපුරා ගියේය. පැවිදි ජීවන රටාවක් ගත කරමින් තීව්‍ර වසර තුනක් ගත කිරීමෙන් පසු, ඔහුගේ පළමු පොත ජේ ෂෙට්ටිගේ භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න ”, එම දැඩි පුහුණුවෙන් ලැබෙන ප්‍රධාන ආකල්ප සහ චාරිත්‍ර දක්ෂ ලෙස පරිවර්ථනය කරයි.

අපගෙන් කිහිප දෙනෙකු පැවිදි විය හැකි වුවද, නූතන ජීවිතයේ සදාකාලික කඩිමුඩියේ සහ කාංසාවන් මධ්‍යයේ කල්පනාකාරී භික්ෂු ඉදිරිදර්ශනයේ අංග ගැඹුරින් අදාළ වේ. සබඳතා, වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවය, අවධානය, තාක්ෂණය සහ අධ්‍යාත්මිකත්වය හරහා ෂෙට්ටිගේ තීක්ෂ්ණ බුද්ධිය ඒකාබද්ධ කිරීමෙන්, අභ්‍යන්තර නිශ්චලතාව සහ තෘප්තිය ඇති කිරීම සැබවින්ම කළ හැකි යැයි හැඟේ.

මෙම විස්තීර්ණ සමාලෝචනය කතුවරයාගේ ගමන, වැඩියෙන්ම අලෙවි වන ප්‍රධාන තේමාවන් සහ අවසානයේ Jay Shetty විසින් භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න යන්න දැඩි ලෙස නිර්දේශ කරන්නේ ඇයිද යන්න පිළිබඳව ගැඹුරු බැල්මක් ඉදිරිපත් කරයි.

අදම පොත ගන්න

කර්තෘ ගැන

වෛරස් වීඩියෝ සහ ප්‍රස්ථාර-ඉහළ පොඩ්කාස්ට් සත්කාරකත්වය දැක්වීමට පෙර, ජේ ෂෙට්ටි භික්ෂුවක් ලෙස පරිවර්තනීය වසර තුනක් ගත කළේය. ලන්ඩන් ෆිනෑන්ස් හි ආයතනික ඉණිමඟට නැගීමෙන් කලකිරුණු පසු, ගැඹුරු අභ්‍යන්තර පරීක්‍ෂණයක් නිසා ඔහු ඉන්දියාවේ ගුරුවරයෙකු යටතේ ආධුනිකයෙකුට තම කීර්තිමත් රැකියාව හදිසියේම අත්හැරීමට හේතු විය. ඔහු විසින් සිදු කරන ලද දැඩි පැවිදි පුහුණු වැඩසටහන ජීවිතය ගැඹුරින් වෙනස් කළ බව ඔප්පු විය. යාඥා උත්සව සඳහා අලුයම වීමට පෙර අවදි වීම, පුරාණ ග්‍රන්ථ අධ්‍යයනය කිරීම, පැය ගණන් භාවනා කිරීම, මතුපිටින් අවධානය වෙනතකට යොමු වීම වළක්වා ගැනීම සහ වයෝවෘද්ධ භික්ෂූන් වහන්සේලාට සේවය කිරීම වැනි දැඩි හික්මීම, සේවා තත්ත්වය සහ සබඳතා පිළිබඳ ෂෙට්ටිගේ පෙර කලකිරීම් විසුරුවා හැරියේය.

සහස්‍ර ගණනාවක් පුරා පරිපූර්ණ වූ කාලානුරූපී ඉගැන්වීම් සහ චාරිත්‍ර අභ්‍යන්තරීකරණය කිරීමෙන්, පෙනුමෙන් ඔබ්බට ජීවිතයේ සාරය වටා ගැඹුරු අවබෝධයක් මතු වූ අතර ඔහුගේ සැබෑ කැඳවීම බැබළෙන්නට විය. දැන් නිව් යෝර්ක් හි පිහිටි ප්‍රමුඛ පොඩ්කාස්ටර් සහ කතුවරයකු ලෙස නාගරික ජීවිතයක් ගත කරන ෂෙට්ටි , ඕනෑම කෙනෙකුට ඒකාබද්ධ කළ හැකි ප්‍රවේශ විය හැකි මග පෙන්වීමක් බවට ඔහුගේ අභව්‍ය පෞද්ගලික ගමනෙන් ලබාගත් ගැඹුරු ස්වයං අවබෝධයන් දක්ෂ ලෙස සංකෝචනය කරයි.

ජේ ෂෙට්ටි විසින් භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න

ජේ ෂෙට්ටිගේ පසුබිම

  • එක්සත් රාජධානියේ විශ්ව විද්‍යාලයෙන් උපාධිය ලබා ඇති අතර, ඔහුගේ ආයතනික රැකියාව ගැන ඉක්මනින් කලකිරීමට පත් විය
  • ඉන්දියාවට ගොස්, ගුරුවරයෙකු යටතේ වෛදික භික්ෂුවක් ලෙස පැවිදි විය
  • දිනපතා උදෑසන 4 ට යාච්ඤාව සහ භාවනාව සඳහා අවදි වූ අතර, පුරාණ ශුද්ධ ලියවිලි පාඨ අධ්යයනය කළේය
  • වසර 3 කට පසු, ප්‍රායෝගික භික්ෂු ඉගැන්වීම් බෙදා ගැනීමට බටහිරට ආපසු ගියේය
  • වෛරස් වීඩියෝ සහ පොඩ්කාස්ට් අරගල සිහිකල්පනාවෙන් ජය ගැනීම සඳහා උපදෙස් බෙදා ගනී
  • අන් අයට අර්ථය සොයා ගැනීමට උපකාර කිරීම සඳහා නිශ්ශබ්දතාවය සහ අරමුණ පිළිබඳ හැඟීම පිළිබඳ පැවිදි පුහුණුව ඇඳීම

පොත ගැන

එහි හරය වන " Jay Shetty විසින් භික්‍ෂුවක් මෙන් සිතන්න " සෘණාත්මක බව සහ සාරධර්ම මත පදනම් වූ ජීවිතයක් ගත කිරීමට ඇති බාධා ජය ගැනීම සඳහා අප සැවොම අභ්‍යන්තර භික්ෂු ගුණාංගවලට පිවිසිය හැකි ආකාරය ගවේෂණය කරයි. ඇදහිල්ල හෝ තත්වයන් කුමක් වුවත්, පැවිදි පුහුණුවෙන් යම් යම් ආකල්ප සහ භාවිතයන් ඒකාබද්ධ කිරීම අවධානය, චිත්තවේගීය බුද්ධිය, මඟ පෙන්වීම සහ සිහිය වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා යතුරු දරයි.

ඔහුගේ ආශ්‍රම ඉගෙනීම්, ප්‍රායෝගික ඉඟි සහ ආනුභවික පර්යේෂණ වලින් පුද්ගලික මතක සටහන් මුසු කරමින්, සතුට සඳහා අත්‍යවශ්‍ය කුළුණු අටක් හරහා කෙනෙකුගේ මානසිකත්වය සහ පුරුදු ප්‍රතිනිර්මාණය කිරීමට පොත මඟ පෙන්වයි. පාඩම් හරහා ගමන් කිරීමෙන්, අපි ප්‍රයෝජනවත් නොවන ස්වයං විනිශ්චයන් විසුරුවා හරිමු, දෛනික කලකිරීම් නැවත සකස් කරමු, සහ ජීවතුන් අතර සිටීම සඳහා වැඩි අගය කිරීමක් අවදි කරමු.

ජේ ෂෙට්ටි විසින් භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න

පොතේ ප්රධාන විස්තර

  • විද්‍යාත්මක පැහැදිලි කිරීම් සමඟ ෂෙට්ටිගේ පුහුණුවේ තීක්ෂ්ණ බුද්ධිය මුසු කරයි
  • නූතන ලෝකයේ අරගල ගෙනහැර දක්වයි + භික්ෂු දෘෂ්ටිකෝණය භාවිතයෙන් නිවැරදි කිරීම්
  • වඩා හොඳින් ජීවත් වීම සඳහා මාර්ගෝපදේශය කුළුණු 8 ක් වටා ව්‍යුහගත කර ඇත
  • ක්‍රියා කළ හැකි පියවර, කථාන්දර, සහ අනුකලනය කිරීමට ප්‍රේරක ඉදිරිපත් කරයි
  • ඉලක්කය වන්නේ කල්පවත්නා ඉටුවීම අනාවරණය කර ගැනීම සඳහා සෘණාත්මක බව ජය ගැනීමයි

පරිච්ඡේද සාරාංශය

ඔබේ ලෝක දෘෂ්ටිය වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා ජීවිතයේ පැති අටක් වටා ව්‍යුහගත කර ඇති, ජේ ෂෙට්ටි විසින් භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න ස්වයං පරාවර්තන විමසීම්, තාර්කික තර්ක සහ අධ්‍යාත්මික ඉගැන්වීම් භාවිතා කරමින් තේමා ගවේෂණය කරයි.

1 කොටස - ජීවිතයේ අරමුණ සොයා ගැනීම

  • භික්ෂුවගේ කාචය හරහා “අරමුණෙන් ජීවත් වීම” නැවත සකස් කරයි
  • ඔබගේ ගැඹුරු ඇමතුම හඳුනා ගැනීම සඳහා පියවරෙන් පියවර ක්‍රියාවලිය ගෙනහැර දක්වයි
  • ජාන/ස්නායු රසායන විද්‍යාව වටා විද්‍යාව සම්මිශ්‍රණය කරයි, ආත්ම පරීක්ෂාව සහ සඟරාකරණය සඳහා උපදෙස් සමඟ ආශාවන් තීරණය කරයි

2 කොටස - සබඳතා පෝෂණය කිරීම

  • මමත්වය විසුරුවා හැරීම සහ ආදරණීයයන් සමඟ චිත්තවේගීය බුද්ධිය ඉහළ නැංවීම සඳහා උපක්‍රම / අභ්‍යාස පිරිනමයි
  • ක්‍රියාශීලීව සවන්දීම, සිහිබුද්ධියෙන් කථා කිරීම, ගැටුම් නිරාකරණය කිරීම සහ කෘතවේදීත්වය ප්‍රකාශ කිරීම වැනි උපාය මාර්ග සාකච්ඡා කරයි

3 වන කොටස - සිහිකල්පනාව තුළින් පුහුණු අවධානය

  • ස්නායු ප්ලාස්ටික් බව පිටුපස ඇති විද්‍යාව බිඳ දැමීම සහ සිහිකල්පනාව පුරුදු හරහා චින්තනය නැවත සකස් කිරීම
  • සවිඥානික හුස්ම ගැනීම, සිතුවිලි ලේබල් කිරීම සහ සිහිය අවුල් කිරීමට භාවනා කිරීම වැනි විස්තර අභ්‍යාස

4 වන කොටස - අවධානය සහ ප්රවාහය සාක්ෂාත් කර ගැනීම

  • සාන්ද්‍රණය වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ඩිජිටල් බාධා කිරීම් සහ මතුපිට කාර්යබහුලත්වය අවම කිරීමට උපදෙස් දෙයි
  • ප්‍රවාහ-හරහා ආවේණික අභිප්‍රේරණය ලෙස හැඳින්වෙන ඉහළ නියැලීමේ තත්වයන්ට ඇතුළු වීමට උපක්‍රම ගෙනහැර දක්වයි
  • නින්ද, ස්වභාවය සහ ව්‍යායාම හරහා ප්‍රකෘතිමත් වීමත් සමඟ දැඩි අවධානය යොමු කිරීමේ කාලය සමතුලිත කිරීමට යෝජනා කරයි

5 කොටස - නිශ්චල බව, තනිකම සහ ස්වයං අධ්‍යයනය

  • දීර්ඝ භාවනාව, කල්පනාකාරී ඇවිදීම සහ යෝග මගින් නිශ්ශබ්දතාවය වර්ධනය කිරීමේ ප්‍රතිලාභ සාකච්ඡා කරයි
  • නවීන ජීවිතයේ සදාකාලික ඝෝෂාව සමඟ අභ්‍යන්තර හුදකලාව වෙනස් වන ආකාරය පැහැදිලි කරයි
  • දිනපතා විසිරී යාමෙන් වැසී ඇති ප්‍රඥාව, මඟ පෙන්වීම සහ සාමය අගුළු හැරීමට අභ්‍යන්තරයට සුසර කිරීමට මඟ පෙන්වයි

6 වන කොටස - දීමෙන් ත්‍යාගශීලීත්වය වැළඳ ගැනීම

  • අන් අයට සේවය කිරීමෙන් මමත්වය විසුරුවා හැරීම අපගේ සහජ සාරයට අපව සම්බන්ධ කරන ආකාරය ගවේෂණය කරයි
  • ස්වේච්ඡා සේවය, පුණ්‍ය කටයුතු සහ ඉගැන්වීම තුළින් ත්‍යාගශීලීභාවය වැඩි කිරීමේ අසංඛ්‍යාත ප්‍රතිලාභ ගෙනහැර දක්වයි
  • කුඩා දෛනික ක්‍රියාවන් තුළින් ප්‍රායෝගිකව අනුකම්පාව යෙදීම යෝජනා කරයි

7 වන කොටස - සංවේදනය සහ අනුකම්පාව පුහුණු කිරීම

  • චිත්තවේගීය හා භෞතික ප්‍රතිලාභ බිඳ දැමීම සංවේදනය වැඩි කරයි
  • ගැටුම් වලදී පවා දයානුකම්පිතව කථා කිරීම සහ සවන් දීම සඳහා මග පෙන්වීමක් සපයයි
  • අන්‍යෝන්‍ය සම්බන්ධතාව හරහා අප සහ අන් අය අතර පවතින බාධක විසුරුවා හැරීම ගැන සාකච්ඡා කරයි

8 වෙනි කොටස - ගෞරවයෙන් හා ප්‍රීතියෙන් ජීවත් වීම

  • පරිශුද්ධභාවයෙන් දෛනික ක්‍රියාවන් මනසින් පුරවාලීම ගවේෂණය කරයි
  • ස්වයංක්‍රීය චර්යාවන් ප්‍රතික්‍රියා කරන ළමා ආශ්චර්ය සහ කුතුහලය නැවත සොයා ගැනීමට ක්‍රම සාකච්ඡා කරයි
  • අගය වැඩි කිරීම සඳහා කෘතඥතා සඟරා විමසීම් සහ යෝජනා ඉදිරිපත් කරයි

කර්තෘගේ ලිවීමේ විලාසය

  • අවංක : ප්‍රායෝගික පැරණි ඉගැන්වීම් සමඟ පුද්ගලික මතක සටහන් මුසු කරයි
  • නිහතමානී : දේශනා කිරීමෙන් වළකින්න, හවුල් අරගල අවධාරණය කරයි
  • බලාපොරොත්තු සහගත : පරිවර්තනය සඳහා අත් කරගත හැකි ඉඟි කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න
  • හෘදයාංගම : හාස්‍යය, පොප් සංස්කෘතිය සහ චිත්තවේගීය බුද්ධියේ මිශ්‍රණය

"භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න" විශ්ලේෂණය සහ සමාලෝචනය

පාරාන්ධ ආගමික ග්‍රන්ථ හෝ අද්භූත ස්වයං උපකාරක කෘති මෙන් නොව, ජේ ෂෙට්ටිගේ භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න වඩාත් ගුප්ත අධ්‍යාත්මික සංකල්ප හඳුන්වාදීමේදී පවා අතිශය සාපේක්ෂතා තුළින් සාර්ථක වේ. අභිලාෂකාමී නාගරික වෘත්තිකයන් මුහුණ දෙන කාංසාව සහ තේරුමක් නොමැතිකම ෂෙට්ටි ප්‍රථමයෙන්ම වටහාගෙන, විකල්ප භික්ෂු කාචයක් හරහා ආතතිය නැරඹීමට මඟ පෙන්වන බැවින් විශ්වසනීයත්වය ලබා දෙයි.

දීප්තිය පවතින්නේ කෙනෙකුගේ ජීවන රටාව හෝ විශ්වාසයන් නොතකා අදාළ වන ප්‍රායෝගික පියවරයන් වෙත ඔහුගේ අසම්භාව්‍ය පුද්ගලික ගමනේ තීක්ෂ්ණ බුද්ධිය සුමට ලෙස පරිවර්තනය කිරීමයි. නොපැහැදිලි පාරිභාෂිතය හෝ දේශනා කිරීමෙන් වැළකී, කතුවරයා හාස්‍යය, පොප් සංස්කෘතිය, විද්‍යාව සහ පැරණි ඉගැන්වීම් ප්‍රවේශ විය හැකි සූත්‍රයකට මුසු කරයි. මෙම විලාසිතාව අධ්‍යාත්මික බලපෑම් කරන්නන්ගේ අනුගාමිකයින් සහ ස්වයං-උදව් පොඩ්කාස්ට් සමඟ අනුනාද විය යුතුය.

සිහින ප්‍රකාශ කිරීම හෝ ව්‍යාජ විද්‍යාවට නිතර බැස යන මමත්වය විසුරුවා හැරීම වැනි මාතෘකා ගවේෂණය කරන අතරේ, ෂෙට්ටි දක්ෂ ලෙස ප්‍රභේදයේ බොහෝ විට අඩු ආනුභවික දැඩි භාවයක් ලබා දෙන උපකාරක අධ්‍යයනයන් ඇතුළත් කරයි. කරුණු සහ සංඛ්‍යා මගින් සංකල්ප පැහැදිලි කරන මෙම දත්ත මත පදනම් වූ අතුරු කථා පෙරදිග අධ්‍යාත්මික රාමු වලට හුරු නැති සංශයවාදී මනස පවා ඒත්තු ගන්වයි.

" Jay Shetty විසින් භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න " අවසානයේ පුරාණ ප්‍රඥාව සහ සමකාලීන ස්නායු විද්‍යාව අතර ප්‍රවේශ විය හැකි මධ්‍යම මාර්ගයක් පුරෝගාමී කරයි. පැහැදිලි දේශනා කිරීමෙන් වැළකී සිටින අතර, ෂෙට්ටි ඇද ගන්නා ප්‍රතිවිරෝධය, වඩාත් සවිඥානික, දයානුකම්පිත ජීවිතයක් සඳහා ද්‍රව්‍යවාදය, පුද්ගලවාදය සහ සමාජයට වේගයෙන් විනිවිද යන උපකල්පන ප්‍රශ්න කිරීමට අපව කැඳවයි.

අදම පොත ගන්න

ප්රධාන ශක්තීන්

  • මතක සටහන් මිශ්‍රණය ප්‍රධාන ධාරාව සඳහා අන්තර්ගතය අනුනාද කරයි
  • විදේශීය අධ්‍යාත්මික සංකල්ප සුමට ලෙස හඳුන්වා දෙයි
  • කතුවරයාගේ අසම්භාව්‍ය කතාව බලාපොරොත්තුවක් ඇති කරයි
  • දේශනා කිරීම සමඟ සැහැල්ලු ස්පර්ශයක් සාපේක්ෂ බව වැඩි දියුණු කරයි

තරඟකාරී මාතෘකා

  • බොහෝ විට ඉතා ඝන, අද්භූත, හෝ දේශනා
  • ලෞකික කම්පනය ගැඹුරු බව සමඟ මිශ්‍ර කිරීමට නිතර අරගල කරන්න
  • අක්තපත්ර සහ විශ්වසනීයත්වය නොමැතිකම
  • දිරවීමේ හැකියාව සහ ද්‍රව්‍ය අතර ගොඩබැසීමට අසමත් වීම

ජනාකීර්ණ ස්වයං-උදව් අවකාශයක් තුළ, ජේ ෂෙට්ටි විසින් භික්‍ෂුවක් මෙන් සිතන්න වෙහෙස මහන්සි වී දිනාගත් ප්‍රඥාවෙන් පිරි අද්විතීය ප්‍රීතිමත් අත්දැකීමක් ලබා දෙයි. සිහිකල්පනාව සහ ප්‍රකාශනය යන තේමාවන් වෙනත් ප්‍රබන්ධ නොවන ජනප්‍රවාද ප්‍රතිරාවය කරන අතර, ෂෙට්ටිගේ අසම්භාව්‍ය පුද්ගල කථාව සහ කුසලතා සම්මිශ්‍රණය කරන පුරාණ ඉගැන්වීම් මෙය කියවිය යුතුම දෙයක් බවට පත් කරයි.

නිගමනය

Jay Shetty ගේ " භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න " ඇදහිල්ල හෝ තත්වයන් වෙනස් නොකර පැවිදි ආකල්ප ඒකාබද්ධ කිරීමෙන් වඩාත් සිහිබුද්ධියෙන්, අරමුණු මත පදනම් වූ ජීවිත ගත කිරීම සඳහා දුෂ්කර මග පෙන්වීමක් ලබා දෙයි. පුරාණ ප්‍රඥාව ආකර්ශනීය හාස්‍යය සමඟ මුසු කිරීමේ ඔහුගේ අසම්භාව්‍ය කතාන්දරය සහ දක්ෂතාවය ගුප්ත අධ්‍යාත්මික මාතෘකා සාකච්ඡා කිරීම ප්‍රධාන ධාරාවේ ප්‍රේක්ෂකයින් සමඟ අනුනාද වන බව සහතික කරයි. ස්වල්ප දෙනෙකුට තමන්ම පැවිදි විය හැකි වුවද, එම ලෝක දෘෂ්ටියේ අංගයන් නූතන අරගල මධ්‍යයේ ගැඹුරින් අදාළ යැයි හැඟේ. අපගේ අවධානය පුහුණු කිරීමෙන්, දිනපතා දයානුකම්පාව පෝෂණය කිරීමෙන් සහ පරාර්ථකාමී සේවයට අවධානය යොමු කිරීමෙන්, සැබෑ සතුට අපේක්ෂා කරයි.

අපගේ කාර්යබහුල ජීවන රටාවන් නොසලකා ඔහුගේ අටේ කුළුණු රාමුව හරහා දක්වා ඇති පිළිවෙත් අනුගමනය කිරීමෙන් භික්ෂූන් වහන්සේලා විසින් ආදර්ශයට ගත් සමගිය, මඟ පෙන්වීම සහ සම්බන්ධය සමඟ ජීවත් විය හැකි බව ෂෙට්ටි ඒත්තු ගැන්වෙන නඩුවක් ඉදිරිපත් කරයි. ප්ලැටිටියුඩ් වලින් ඔබ්බට අධ්‍යාත්මික වර්ධනයක් අපේක්ෂා කරන ඕනෑම කෙනෙකුට, “ ජේ ෂෙට්ටිගේ භික්ෂුවක් මෙන් සිතන්න ” ස්වයං-වැඩිදියුණු කිරීම සඳහා අද්විතීය අභිප්‍රේරණ මාර්ග සිතියමක් ලබා දෙයි - සහ මගේ උද්යෝගිමත් නිර්දේශය උපයා ගනී.

Back to blog